Rustige week, uitwerking plan

Hallo schaatsers, ijskonijnen en andere koukleumen! Hier weer een bericht uit het Zonnige warme Zuid Afrika waar het nu 22 graden is, en de verwachting voor de komende week rond zo'n 25 graden is ;-). Erg gek om al die verhalen te horen en te lezen over individuele elfsteden tochten, schaatswedstrijden en ministers die eens op een andere manier vallen als gebruikelijk.

Goed, terug naar Afrika. Het verhaal voor deze week zal een stukje korter zijn als de rest van de verhalen, met als enige reden dat er niet heel veel gebeurd is eigenlijk. We moesten allemaal natuurlijk nog een beetje bijkomen van de vakantie, en hier in het land is het nog steeds Zomervakantie waardoor niet alle mensen beschikbaar die we nodig hebben om te werken. House visits zijn we dan ook niet aan toe gekomen, en het grootste deel van het werk van deze week heeft zich afgespeeld op de campus.

Tussen het werken aan het rapport door, ben ik zelf vrij druk geweest met de uitwerking van mijn plan om het project door te laten gaan als wij straks weg zijn. Ik kan niet anders zeggen dan dat het voorspoedig gaat. Sterker nog, het gaat eigenlijk beter dan verwacht. Door het enthousiasme en de inzet van degene die is aangewezen als coördinator van het project, worden er nog eens 3 crèches toegevoegd aan het plan, waardoor een veel groter gebied aangepakt kan worden! Helemaal super.

Er moesten wel een aantal dingen gebeuren deze week om alles voor elkaar te krijgen. Allereerst de locatie, hier hadden we al een idee voor (The Advice Office), maar dit moest natuurlijk wel goed gekeurd worden door The Advice Office zelf. Dinsdag hebben we een gesprek gehad met deze mensen, en ook zij waren erg enthousiast over het idee, hoewel ze het nog wel even met het volledige bestuur moesten bespreken. Toen ik later in de week belde of er al een datum geplant was voor deze vergadering, kreeg ik gelukkig al te horen dat alles ok was, en dat iedereen akkoord is met het plan. De locatie is nu dus officieel, en nadat er een alarm op het pand word geplaatst, kan het kantoor ingericht worden.

De volgende dag had ik een afspraak met Jenny (van Vukukhanye) en Zelda. Zelda is uitgekozen als coördinator van het hele gebeuren, wat der wel al vaag verteld was, maar nu werd het tijd om de details door te nemen en te kijken of ze het wel zag zitten. Het werk wat zij krijgt is geen gemakkelijke taak, dus enige spanning had ik zeker wel of ze hier wel mee aan de slag wilde gaan. Zoals ik al eerder zei gebeurde juist het gene wat ik gehoopt had, en wil ze er voor 200% tegenaan gaan. Samen hebben we het plan doorgenomen en verbeterd, zo zal Zelda ook er voor gaan zorgen dat problemen binnen gezinnen direct bij de (overheids)instellingen terecht komen waar er wat aan gedaan kan worden.

Iets anders dat we doorgenomen hebben, is de training voor degenen die de house visits zullen gaan doen. Deze had ik al opgesteld, en na het gesprek hebben we nog wat kleine aanpassingen gemaakt waardoor de training hopelijk nog beter aanslaat. De training zal bestaan uit een theoretisch gedeelte waarin het project word uitgelegd en de verschillende mensen die ermee te maken zullen hebben, daarna de taak die ze gaan vervullen, en hoe ze die moeten vervullen. Het eerste idee was om op het eind ze te laten oefenen door rollenspellen. Dit hebben we uiteindelijk veranderd in het bespreken van 3 verschillende casussen in kleine groepjes, waarna ze hun uitkomst kunnen presenteren. Op deze manier komt er meer discussie op gang, en kunnen ze meer van elkaar leren.

Als het goed is gaat de training komende woensdag plaatsvinden, en het enige wat daarna nog moet gebeuren eigenlijk is zorgen dat het kantoor in orde komt, de computer klaar is, en het feest kan beginnen! Het zal een flinke kluif worden, zeker voor Zelda, maar ik weer zeker dat dat helemaal goed gaat komen.

Het weekend hebben we niet veel gedaan. We zijn Zaterdag naar Madagaskar geweest, de film welliswaar, maar goed. En verder niet veel bijzonders. Door alle moderne technieken konden we gelukkig een paar dagen na de uitzending bij jullie wel Wie is de Mol kijken, dus ook daarmee lopen we niet achter ;-).

De tijd vliegt wel nu. Nog zo'n 2,5 week, en we stappen alweer in het vliegtuig. Voor die tijd staat in ieder geval nog op de planning Koffie Bay, en Lesotho. Ik hoop tussen de tijd van het laatste weekend en ons vertrek ook nog wat te kunnen reizen, maar daar moet ik nog even achteraan. Nu in ieder geval nog even hard werken, en genieten van mijn tijd hier.

Allemaal nog even bedankt voor de kerstkaartjes en andere post die ik heb ontvangen, en natuurlijk voor de reacties op deze site. Wie had ooit kunnen bedenken dat ik na een zomer in Italië nog eens herkend zou worden in Zuid Afrika, en opgespoord zou worden via deze site :P Voor het hele verhaal, zie de reacties op Vakantie Deel 1.

Reacties

Reacties

mama

Leuk dat terwijl ik je net lekker even gesproken heb, ik alles nog even kan nalezen. Heb je trouwens onze kerstkaart ook nog ontvangen en wat vond je ervan, kwam bekend voor hé. De reacties erop waren heel leuk, er waren zelfs mensen die dachten dat we een kind geadopteerd hadden haha. Nou werkse en geniet lekker verder.

Dikke kus mama

Lysette

Jus, helemaal super! Succes nog ff de laatste tijd en tot gauw in Leeuwarden!

Nicolet

Hey Jus,
mooi dat het zo goed gaat met alles! Geniet nog & tot snel :)
Kus

Rachelle

Lieve Jus!

De foto´s zijn echt weer geweldig! Écht ik vind ze zó mooi! Vooral die fotos´waarbij je overladen bent door kinderen :D
Echt heel leuk!!!

Liefs Rachelle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!