Weer thuis, KOUD!

De laatste dagen in Zuid Afrika zijn voorbij gevlogen. Afscheid nemen van alle mensen waar we mee gewerkt hebben, de kids op de crèches en natuurlijk alle mensen op de campus. Niet leuk, maar wel fijn om te doen met de gedachte dat het project doorgaat. Sterker nog, 1 van de crèche supervisors heeft zelf al het initiatief genomen om maar vast te beginnen! Fantastisch om te horen!

Donderdag zijn we om 14.00 weggereden richting Port Elizabeth. De laatste rit door Zuid Afrika, erg raar gevoel is dat zeg. Het land en het landschap verveelde me nog steeds niet, dus tijdens deze rit nog maar 1x genoten van het uitzicht. Eenmaal in Port Elizabeth gelijk maar ingecheckt voor alle 3 de vluchten, en mijn charmes (ahum) in de strijd gegooid om de overbagage van de meiden zonder problemen mee te krijgen ;-).

De eerste vlucht vertrok mooi op tijd, en na zo'n anderhalf uur konden we de gigantische omvang van Johannesburg zien. Wat een gigantische stad moet dat zijn zeg! Het vliegveld zag er bovendien echt heel mooi uit, en deed zeker niet onder voor Schiphol of London Heathrow. Heel modern, maar toch met een gezellige Afrikaanse sfeer.

Ook onze 2de vlucht naar London vertrok weer mooi op tijd, en was weer prima in orde. Genoeg films beschikbaar, en terwijl iedereen lag te slapen vermaakte ik me wel met m'n scherm en het stewardessen knopje ;-). Halverwege de nacht wil je eigenlijk wel slapen, maar ik ben toch echt weer tot de conclusie gekomen dat stoelen niet gemaakt zijn om in te slapen... In totaal heb ik een half uurtje geslapen, en daar ga je je niet bepaald fitter van voelen.

In London weer de belachelijke beveiliging door, waarbij deze keer iedereen z'n schoenen uit kon trekken, en waarbij er door het vliegveld personeel nog steeds geen lachje af kan. Echt een mooie luchthaven, maar wat een chagrijnig klote personeel zeg.

De laatste vlucht vertrok ook redelijk op tijd, en ondanks dat het vliegtuig geluiden maakte die ik echt nog nooit een vliegtuig heb horen maken zijn we veilig aangekomen in Dusseldorf, samen met onze bagage gelukkig!

Ook al had ik tegen iedereen gezegd dat Dusseldorf echt te ver was om me op te komen halen, stonden naast m'n ouders toch Nicolet en Lysette achter de schuifdeuren bij het vliegveld, gewapend met ESN shirt, vest, twixen en een ballon :-D Hartstikke leuk om zo aan te komen! Maar wat is het koud hier zeg!!!

Na even wat te hebben gedronken op het vliegveld zijn we gaan rijden richting Nieuwegein, met onderweg een stop om de eerste (Mac) kroket naar binnen te werken ;-). Thuis geslapen, foto's laten zien en wat tv kijken, en na Top Gear naar bed voor een goeie nacht slaap. Volgende ochtend wel op tijd op om nog even gauw wat mensen te bezoeken, en voor ik het wist zat ik alweer in de trein richting Leeuwarden.

Eenmaal thuis aangekomen de tas naar boven gesjouwd, en toen ik de deur opendeed van m'n kamer bleek mijn keurig opgeruimde kamer vol te liggen met 187 BALLONNEN! Hahahaha, het was me al gauw duidelijk dat hier maar 3 mensen achter konden zitten, Marije, Merel en Leila. Vervolgens bleken zij mijn koelkast ook nog eens vol te hebben gegooid met flessen cola, wat natuurlijk altijd goed is. Hartstikke leuk, maar wel een flink werk om ze kapot te maken :P.

S'avonds nog een feestje wat erg gezellig werd, en half onderkoelt lag ik uiteindelijk weer lekker in m'n eigen warme bedje.

Het is een fantastische periode geweest, maar het is goed om weer thuis te zijn. Het had alleen best een graadje of 20 warmen mogen zijn, en die sneeuw vanochtend hoefde ook echt nog niet, haha! Bedankt voor alle leuke reacties de afgelopen tijd, en ik hoop iedereen snel weer te zien!

Reacties

Reacties

Jorinde

Yeah!!! Papa beer is weer thuis :D

mama

Hoi Lieverd, we hebben genoten van je prachtige verhalen en foto's, maar zijn toch heel blij je weer thuis te hebben, al was het maar kort. Je bruist weer van energie, en ben niet te stoppen, je bent in ieder geval niet besmet geraakt met het afrikaanse tempo. We zullen het wel missen het mailtje op zondag met weer een nieuw verhaal, dus je moet maar een Leeuwarden blog starten.

Dikke kus, en zet hem op daar in Jouwert dan wordt je vanzelf warm.

Papa en Mama

Nicolet

Ben blij dat je weer thuis bent skat!!!
Tot snel :)
Dikke kus

Frank & Rita (Wbd)

He Justin,

Ja, dat zal wel even tegenvallen de kou in Nederland. Hoewel... zo'n hartverwarmend welkom!
We hebben genoten van je prachtige verhalen.

Rachelle

Lieve Jus,

Ik heb genoten van je prachtige foto's en verhalen, was echt geweldig,ik zal je missen ( op beeldscherm dan he;) )
Ik ben blij dat je weer thuis bent...

Liefs Rachelle

laura vlasblom

Hoi Justin!!

Ben blij dat je je vermaakt hebt daar, het zal inderdaad wel wennen zijn die kou! Ik ben er gelukkig woensdag vanaf, ik vlieg om 11:00 uur de hitte tegemoed!! haah

Ik hoop straks net zulke boeiende verhalen op mijn blog te kunnen zetten, haha.

x Laura

Melanie

Hoi Justin! Nou, je hebt echt een leuke manier van schrijven.. heb je verhalen goed bijgehouden;) Goed om te horen hoe geweldig je het daar hebt gehad! Ik kon vrijdag helaas niet komen eten, omdat ik moest oppassen, maar ik kom snel langs als je er ook bent!
Welkom in het koude Nederland!!;)

Liefs, Melanie

Lys

Jus, goed dat je er weer bent! En succes met de kou ;)

Marije

Wat moet jij een bijzondere dingen hebben meegemaakt!
En wat ging het snel!

De verhalen en de foto's zijn B E A utiful!
Tis vet om te zien wat jij allemaal hebt gedaan, gezien en hebt meegemaakt.

Ben je al weer aan het werk in Utrecht?
Wie weet kom ik je weer eens tegen! Zou leuk zijn!

Veel liefs,
Marije!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!